צור קשר דף הבית Indonesian English


אינדונזיה מתכננת להשקיע 250 מיליארד דולר בפיתוח

אינדונזיה תשקיע, כפי הנראה, 250 מיליארד דולר אמריקאי על פיתוח תשתיות בחמש השנים הבאות, השקעות שתמרצנה את הכלכלה ותקלנה על צווארי בקבוק המגבילים את הצמיחה, כפי שנמסר מ- Morgan Stanley.

ההשקעה הציבורית והפרטית בתשתיות, שהייתה שוות ערך ל-3.9 אחוזים מן התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) בשנת 2009, עשויה להגיע ל-5.9 אחוזים בשנת 2015, כך כתבה דאי טאן (Deyi Tan), כלכלנית מ-Morgan Stanley, בדו"ח מה-10 במאי, שהתקבל אתמול. היא הוסיפה ואמרה שהשקעה זו תגדיל את הצמיחה ל-7.2 אחוזים עד שנת 2015.

אינדונזיה היא במרחק פסיעה מדירוג ההשקעה הראשון שלה מזה למעלה מעשור הואיל והנשיא סוסילו במבנג יודהויונו (Susilo Bambang Yudhoyono) מכוון לצמיחה של 6.6 אחוזים עד תום כהונתו, המסתיימת בשנת 2014.

עד אז, הוא מתכנן להכפיל את ההוצאות על כבישים, נמלים ונמלי תעופה ל-140 מיליארד דולר אמריקאי, זאת לאחר שתשתיות בלתי הולמות עיכבו את הצמיחה.

"הרפורמות הצטברו למסה קריטית והתרחבו בחמש השנים האחרונות", אמרה גברת טאן בראיון שהעניקה. "המקרו-סביבה כעת היא גם הרבה יותר תומכת לעומת לפני חמש שנים", היא אמרה.

חברת Standard & Poor's, שהעלתה את דירוג החוב של אינדונזיה ל-BB+ בחודש שעבר עם תחזית חיובית, אומרת שליקויי התשתיות הם בין המכשולים העיקריים בדרך להשגת צמיחה גבוהה יותר.

ארבעה מתוך חמישה נמלי תעופה בינלאומיים במדינה הרביעית באוכלוסייתה בעולם פועלים מעבר לקיבולת שלהם ול-15 מיליון משפחות אין גישה לחשמל, אמרה גברת טאן.

במהלך כהונתו הראשונה בת 5 השנים של מר יודהויונו, נבנו רק 125 ק"מ של כבישי אגרה. בסין, התווספו 4,719 ק"מ של כבישים מהירים בשנת 2009 בלבד.

אינדונזיה שואפת לבנות 20,000 ק"מ של כבישים ולהוסיף 15,000 מגה-ואט לקיבולת יצירת האנרגיה שלה עד שנת 2014.

"אנו סבורים שסקטורים כגון החשמל והכבישים יחוו, כנראה, יותר עליות בהוצאות מאשר סקטורים אחרים בשל קצב הרפורמות המפותח יותר בסקטורים אלו יחסית לסקטורים אחרים ובשל הפוקוס הממשלתי הגדול יותר על תחומים אלו יחסית לתחומים אחרים", אמרה גברת טאן.

משקיעים מיפן ומהודו חתמו בדצמבר ובינואר על הסכמים בסך כ-39 מיליארד דולר אמריקאי לפרויקטים של החל ממערכות MRT (רכבת תחתית) ותחנות כוח וכלה במפעלי פלדה ונמלים. Lotte Group מדרום קוריאה אמרה שייתכן שהיא תשקיע 5 מיליארד דולר אמריקאי בפרויקט פטרוכימי.

על פי Morgan Stanley, השיפור בתחום המימון הציבורי באינדונזיה יאפשר לממשלה למלא תפקיד 'פעיל יותר' בהספקת מימון לתשתיות לעומת לפני שש שנים.

"לאור העובדה שיחס חוב המדינה כבר ירד ל-26.1 אחוזים מן התמ"ג בשנת 2010, מן הנמוכים ביותר באיגוד מדינות דרום-מזרח אסיה (Asean), אנו סבורים שיש מקום להעלות בהדרגה את הגירעונות הכספיים כדי לתמוך בפרויקטים של תשתיות בלי לסכן את המאזן הכללי או את תנאי הנזילות", אמרה גברת טאן.

איגוד מדינות דרום-מזרח אסיה, Asean, הוא קבוצה אזורית של 10 כלכלות הכוללות את אינדונזיה, תאילנד, מלזיה וסינגפור. – Bloomberg

מקור: Business Times Singapore | מאי 2011

חזרה לרשימת הכתבות
Privacy Policy